LABIN KVAŠ'14 ZAKLJUČCI I PREZENTACIJE
ŠESTI HRVATSKI SUSRET KVALITETNIH ŠKOLA - LABIN KVAŠ'14
"SNAGA NAŠIH ŠKOLA"
PROFESSIONAL AND SCIENTIFIC CONFERENCE - LABIN KVAS'14
"THE POTENCY OF OUR SCHOOLS"
Kako je pripremljen i održan LABIN KVAŠ'14 - www.ssmb.hr
Sve o LABIN KVAŠ-u '14 - www.ssmb.hr
Zajednička fotografija sudionika okruglog stola LABIN KVAŠ'14
Presentation THE POTENCY OF OUR SCHOOLS - pdf
04.11.2014. Snaga škole je u ljudima koji u njoj rade Kvalitetna škola je škola je škola bez prisile u kojoj se učitelji i učenici, primjenjujući Teoriju izbora, osjećaju zadovoljnima. To je uvjet koji svakom učeniku osigurava kvalitetan rad i uspjeh u školovanju... (Prenosimo: Školske novine, tjednik za odgoj i obrazovanje, Zagreb, www.skolskenovine.hr)
Preuzimanje:
Snaga škole je u ljudima koji u njoj rade, Školske novine - pdf
Poveznica:
Snaga škole je u ljudima koji u njoj rade - skolskenovine.hr
Internetski DVD s prezentacijama - ssmb.hr
26.10.2014. Osobno pismo organizatorima ŠESTOG HRVATSKOG SUSRETA KVALITETNIH ŠKOLA LABIN KVAŠ'14 - SNAGA NAŠIH ŠKOLA, Jagoda Tonšić Krema - pdf
SUDIONICI: 168 odgajatelja, učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja. Pozvani gost predavač: Brian Lennon. Plenarno predavanje: Obuzdajmo stres psihologijom teorije izbora.
SADRŽAJ SKUPA: 46 izlaganja, 13 radionica i 3 postera. 95 autora i koautora iz 23 škole koje su prihvatile ovakav model unapređivanja. Radovi predstavljaju pregled moguće primjene ideja i metoda rada u kvalitetnoj školi u neposrednom radu sa učenicima, roditeljima i lokalnom zajednicom na razini unapređenja škole kao cjeline.
OKVIRNE TEME:
Kultura prijateljstva - most prema školi kao radosnom mjestu,
Kultura suradnje - most od poučavanja do učenja,
Kultura samovrednovanja - od samoevaluacije do kompetencije,
Kultura samopouzdanja - put ka mentalnom zdravlju,
Kultura odgovornosti - put ka zajednici dobrih odnosa,
Kultura kreativnosti - od slobode prema kvalitetnom radu.
ODRŽANA IZLAGANJA:
1. BRIAN LENNON, Irska (WGI - William Glasser international) Obuzdajmo stres psihologijom teorije izbora – plenarno izlaganje
2. Brian Lennon Glasserova kvalitetna škola u svijetu
3. Alma Klokić Primjena eseja u nastavi Politike i gospodarstva u gimnazijskim razredima
4. Jadranka Grubor Ostvarivanje prava na dostojan život
5. Marica Ursić Pjesmom do škole kao radosnog mjesta Video 1 Video 2
6. Danijel Mohorović, Gabrijela Dundara, Kristina Tenčić Lazarić, Orijana Tenčić SELPRAF-samozapošljavanje putem e učenja temeljem vježbovne tvrtke
7. Kristina Tenčić Lazarić, Danijel Mohorović, Gabrijela Dundara, Orijana Tenčić Film u promidžbi zanimanja ekonomist
8. Karla Golja Milevoj Motivacija i kreativnost kao zvijezda vodilja prema uspješnom učenju
9. Milivoj Crvak Učenje na zabavan način
10. Marinka Burić Zabavno učenje
11. Milan Červar, Sanja Cvitić, Anika Ujčić Video prezentacije nekih nastavnih tema na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture
12. Roberta Bonassin E-twining portal-primjena suvremene tehnologije u nastavi
13. Ana Troskot, Marta Jandik Produženi boravak kao poticajna sredina za razvoj učeničke kreativnosti pri stvaranju i ilustriranju priče
14. Olivera Tadić, Mira Hrvatin, Čeda Perko Projekt u nastavi prirodoslovlja
15. Alison Ružić Perinić, Doris Grgas-Oštro, Sanja Kinkela, Iva Orlić Učitelj kao voditelj u projektnoj nastavi
16. Željko Brenčić, Mirjana Dobrić, Ivica Komadina, Elvis Miletić, Nedjeljko Mandić Može li drugačije u strukovnom obrazovanju?
17. Afrodita Široka Spaqi Likovna umjetnost u funkciji estetsko-vizualnog razvoja i kreativnog stvaralaštva mladih
18. Alenka Kovačević Outward Bound programi za nenasilno rješavanje sukoba među vršnjacima
19. Nataša Teković Jalšovec, Sandra Dundara Europski dan jezika (poster)
20. Ema Škabić, Sandra Dundara Kulturna i duhovna baština zavičaja; Jezik (poster)
21. Vesna Vujasin Ilić, Robert Gortan Projekti u nastavi matematike
22. Andrejina Miličić, Amneris Ružić COMENIUS-učimo zajedno
23. Amneris Ružić, Andrejina Miličić Priprema i realizacija individualnih mobilnosti učenika
24. Željka Vrcelj Prirodni brojevi-suradničko učenje
25. Željka Vrcelj Graf linearne funkcije (poster)
26. Daniel Bogešić, Igor Dobrić Zavičajni kviz Krasna zemljo – Meraviglioso Paese
27. Erna Okanović, Dijana Muškardin Međunarodni projekt „Različita lica nose istu masku“
28. Sandra Vlahov, Doris Velan Kako foto i video dokumentacija odgojno- obrazovnog rada pospješuje komunikaciju između odgajatelja i roditelja na individualnim informacijama o djetetu
29. Palmira Golja, Zdenka Načinović Jačanje zavičajnog identiteta djece predškolske dobi kroz projekt «Domoća beseda»
30. Ladislav Pepelnik Naš disciplinski pristup OŠ Janka Glazerja Ruše (Slovenija)
31. Jasminka Brlas Bake i djedovi-od sigurne luke djetinjstva do čuvara društva
32. Viviana Vidas Kezele, Jasna Bošković, Marija Poropat, Doris Grgas-Oštro, Danijela Žiža-Grozdanoski Ružica Mirić-Agbaba Kultura suradnje u timu za matematiku
33. Tatjana Lubej Učenik kreativni sutvorac nastave
34. Vladka Potočnik Samovrednovanje-moj put i moja snaga
35. Vesna Vujasin Ilić, Robert Gortan Novi pogled na način ocjenjivanja pisanih provjera
36. Andreja Kljajić Samoprocjena u prvom razredu osnovne škole
37. Nagua Giurici Prezentacija projekta «Zdrava hrana»
38. Kate Kukuljica, Jelena Prohaska Samoprocjena kao temelj suradničkog vođenja u Osnovnoj školi Cavtat
39. Nediljka Buklijaš, Monika Frišćić, Ines Crnko Moj put do uspjeha
40. Romana Percan Navigare necesse est
41. Maja Bačić Ostović Samovrednovanje- sredstvo za razvoj odgovornosti i kompetencija
42. Miro Alilović, Hana Šiljan Bembić, Ester Stemberger Projekt „Etnolabinština“ - kroz iskustveno poučavanje do zadovoljnog i kompetentnog učenika
43. Nada Kegalj Put ka cilju - prikaz projekta „Razvoj kurikulumske kulture osnaživanje škola za razvoj i implementaciju školskog kurikuluma“
44. Hedi Blašković-Babić, Nataša Šepić Adamec, Nana Gulić Kultura odgovornosti - put k zajednici dobrih odnosa. Predstavljanje programa „Šalji dalje“
45. Temjanuška Maslov, Anamarija Koceić Grisogono „Pretežno vedro“ - na tragu kvalitetne škole
46. Ljiljana Krušelj Socijalno i emocionalno učenje djece predškolske dobi u Dječjem vrtiću „Pjerina Verbanac“ Labin
47. Vesna Mikjel Radost učenja u cjelodnevnoj nastavi
48. Dijana Jurčić Bakarčić, Jasna Vukonić Žunić Višejezičnost je bogatstvo - izazovi u radu s inojezičnim učenikom u nižim razredima osnovne škole
49. Nataša Mesaroš Grgurić, Ivana Smolčić Pajen Primjena načela kvalitetne škole u učenju hrvatskog kao stranog jezika
ODRŽANE RADIONICE:
1. Martina Hrestak Kako uvažavamo religijske različitosti?
2. Ana Ćapin, Ana Simović Učenje kro igru-siguran put ka kvaliteti
3. Anita Lečei Teorija izbora u vrtiću-kroz igru
4. Željka Vrcelj Pojam i zadavanje niza
5. Slavica Žužić Suradnja školskog pedagoga i nastavnika na unapređenju kvalitete nastave
6. Jasna Sloković Komunikacija u razredu
7. Sandra Stipanov, Đurđica Martinčić Čitatelj u ogledalu teorije izbora
8. Irena Crvak, Mirjana Dobrić Je li moguće zadržati smiješak u školi? Naš put u kreiranju kvalitetne škole-put ka jačanju mentalnog zdravlja učenika, nastavnika i roditelja
9. Ksenija Župevc Dan razredne zajednice
10. Manja Vidović Pas Philo u razredu
11. Sonja Dragičević Priča o Lejli
12. Dijana Jurčić Bakarčić, Deborah Vončina Ivanić Višejezičnost je bogatstvo - izazovi u radu s inojezičnim učenikom u nižim razredima osnovne škole
13. Amneris Ružić, Čedomir Ružić Primjena metoda dramskog odgoja u radu dramskih skupina
POVRATNE INFORMACIJE (na temelju obrađenih evaluacijskih lista):
1. Kako ocjenjujete Šesti hrvatski susret kvalitetnih škola?
ocjena 4 - 14%
ocjena 5 - 48%
ocjena 5+ - 38%
2. Koje informacije smatrate zanimljivim?
- sve je bilo zanimljivo i primjenjivo, bogato novim idejama, kreativnošću i inovativnošću
- predavanje o stresu Briana Lennona
- svi radovi kvalitetni i velika motiviranost za prijenos informacija
- iskustveno učenje kao najefikasnija metoda učenja
- uključivanje djedova i baka u rad sa djecom, stjecanje samopuzdanja kroz igru
- učenje kroz igru, samoprocjena kao temelj suradničkog vođenja, Philo terapeutski pas u razredu i mnoge druge
- informacije – drži svoje potrebe u ravnoteži ,kako upravljati svojim vremenom, upravljanje stresom
- da odgovorno zadovoljavanje potreba znači zadovoljavati svoje potrebe na način da ne onemogućuješ drugima da zadovolje svoje
- pojedinačni prikazi implementacije KŠ i TI u radu
- razmjena iskustava i pozitivnih primjera
- sudjelovanje u posebnim projektima i programima
- radionice-primjena igara u nastavi
- predavanja-divno je vidjeti koliko škole i nastavnici puno rade i koliko je truda uloženo
- rad na sebi i interpersonalnim odnosima, unaprjeđenja rada sa djecom
- iznova sam uvjerena da vrijedi slijediti put, misiju i viziju ideje kvalitetne škole
- predavanja domaćina
- predavanja koja su iz različitih strukovnih predmeta i radionice
- ideje za nastavu
- iskoristivost novih tehnologija
- iskustva kolega praktičara
- posebno su mi zanimljive informacije o samovrednovanju učenika i učitelja
- da svi sudjelujemo i izgrađujemo bolje društvo i mijenjamo školski sustav
- informacije na radionicama kako se može raditi s učenicima na zabavniji i kreativniji način,
- sve informacije koje sam dobila jer djeluju inspirativno i poticajno za moj budući rad
- radionice s konkretnim primjerima bile su najbolje
- osobito zanimljivo izlaganje E-twining portal-primjena suvremene tehnologije u nastavi
3. Možete li ih (i kako) integrirati u svoje neposredno radno iskustvo? DA je zaokružilo 96% sudionika , NE je zaokružilo 4% sudionika
- može se mnogo toga integrirati u rad
- mogla bih u radionice uvesti kvizove, rebuse, slagalice i na taj način učiniti još zanimljivijima
- još više igre uključiti u metode poučavanja, više slušanja i više prostora za samoprocjenu kod učenika , ali i kod nastavnika u školi u kojoj radim
- naučiti dobro planirati na poslovnom i obiteljskom planu
- mogu - uvažavanjem, razgovorom, slušanjem, donošenjem zajedničkih pravila
- kroz samovrednovanje, planiranje i provedbu određenih programa
- svakako , u našoj školi već postoje neki oblici suradnje, prijateljstva, odgovornosti
- da, jer jedini kutak svemira koji možemo mijenjati jeste onaj u nama
- naravno, već sada razmišljam kako ću primijeniti iskustvo slovenskih kolega u rješavanju disciplinskih problema u školi
- u nastavnom procesu, teoretskoj nastavi i suradnji s kolegama
- modificirati pojedine ideje i prilagoditi ih
- mogu integrirati i već primjenjujem, ovim sudjelovanjem sam dobila potvrdu svega onoga što radim
- kao nastavnik u nastavi, kao kolega u kolektivu šireći nove ideje
- novi projekti, nove aktivnosti, novi pristup
- dio informacija i stečenog iskustva prenijet ću svojim kolegama
- iskustvo koje sam dobila nanovo me inspirira i potiče želju za širenjem pozitivnog ozračja iz Rapca
4. Je li način organiziranja i vođenja radionica zadovoljio Vaše potrebe?
Elementi radionice Vrlo zadovoljio Zadovoljio Uglavnom zadovoljio Nije zadovoljio
Tema i sadržaj 68% 28% 2% 2%
Vremenska struktura 54% 32% 14% 0%
Stručnost voditelja 68% 24% 4% 2%
Organizacija radionice 55% 40% 5% 0%
5. Što na kraju poručujete organizatorima skupa?
- bravo, puno uloženog rada i truda i krasni rezultati
- velika hvala na nezaboravnom iskustvu
- budimo zajedno i u budućnosti, hvala, čekam sljedeći KVAŠ susret
- ovo su vrlo korisni susreti kada u situaciji neuvažavanja, netolerancije koja nas svakodnevno okružuje pronalazimo snagu u našim školama i to je ono svijetlo koje smo upalili, ono što ćemo čuvati, poticati ga i dodati kvaliteti
- bilo je odlično, bravo, posebna zahvala na trudu da se ne ugase susreti KVAŠ, jedini susreti na kojima slušamo ljude iz prakse s njihovim kreativnim idejama i pozitivnim pristupima ljudima s kojima rade posebno učenicima.
- hvala vam na prekrasnoj atmosferi, prijateljskom druženju i zaista korisnim informacijama, žao mi je što su se mnoga zanimljiva predavanja i radionice preklapale.
- u skladu s vremenom i prostornim mogućnostima bilo bi dobro osigurati bolju izoliranost predavaonica(bilo je buke što je mnoge smetalo);
- više puta bila sam duboko dirnuta entuzijazmom ljudi koji su otkrili radost i dobrobit ovog načina rada te su svjedočili direktno iz srca. Samo nastavite i stvorite novi kadar koji će podržavati razvoj ovih ideja do punog ostvarenja u svim školama. ZAKLJUČAK: sve što sam ovdje čula, vidjela, osjetila - otvara nove prostore za još kvalitetniji –kreativniji rad s djecom. Veliko HVALA!
- bravo! Velika pohvala organizatorima skupa, omogućili ste nam korak dalje na putu prema kvaliteti.
- da svi odgajatelji, učitelji i profesori upoznaju Glasserovu teoriju izbora kako bi pomogli sami sebi, ali ono najvažnije pomogli našoj djeci da u vrtiću i školi zadovoljavaju svoje osnovne potrebe, a da pri tom shvate da su odgovorni za ta svoja ponašanja i da imaju na umu da i drugi oko njih isto tako trebaju zadovoljavati svoje potrebe, Svaka pohvala za organizaciju.
- hvala na trudu . Bilo je lijepo i korisno.
- više predavača koji imaju više znanja iz RT/ti .Organizirano druženje sa ostalim sudionicima
- pohvale za organizaciju, teme, stručnost voditelja kao i raznovrsnost strukture
- održala sam radionicu o predrasudama s pričom o Lejli. Izuzetno sam zadovoljna sa sudionicima koji su izvrsno reagirali i tražili materijale koje mogu odmah koristiti na satovima razrednog odjela
- da se više reklamirate, da se čuje za vas;
- čestitke na organizaciji skupa! Čestitamo 20. obljetnicu provođenja ideja kvalitetne škole dr. W. Glassera svim djelatnicima škole i ravnatelju! Vidimo se na sljedećem KVAŠU u ....??
- radionice bi trebalo odvojiti u poseban prostor zbog slobodnijeg izražavanja
- bravo na činjenici da je KVAŠ ostvaren na entuzijazmu, gostoprimstvu
- povećati vremenske intervale između pojedinih radionica(da se stigne i na dvije), malo povećati pauze (za kavu i marendu), zahvaljujem i želim vašoj školi još puno ovakvih uspješnih skupova. Čestitke svim učesnicima u organizaciji svi su bili vrlo susretljivi
- bilo bi dobro ako bi bilo i više neformalnog druženja
- vrlo ljubazni organizatori, uvijek na raspolaganju, i odrasli i učenici
- bilo je dobro organizirano, kraj događanja je odličan
- naznačiti sadržaj radionice da se možemo lakše odlučiti između radionica koje se odvijaju u isto vrijeme
- nastavite i dalje širiti ideje kvalitetne škole,
- radovi su interesantni, možda je trebalo pružiti mogućnost da se radionice održe popodne, odnosno da teorijski dio bude ujutro, a praktični popodne
- odlično je bilo vidjeti iskustva drugih škola po principu »škole bez prisile», dobila sam nove ideje za rad s učenicima, ali i nove spoznaje o sebi. HVALA!
- pohvale na organizaciju i trudu. Žalim samo što nije bilo više ljudi posebno labinskih učitelja koji su završili kvalitetnu školu. osobno smatram da nam svaka edukacija jako dobro dođe
- želim vam puno uspjeha i sreće u daljnjem radu na unapređenju kvalitete naših škola što očito počiva na entuzijazmu nekih nastavnika i stručnih suradnika. Podsjetili ste me zašto sam odabrala svoje zvanje i vratili vjeru u bolje sutra. Osobnim razvojem možemo pridonijeti razvoju učenika
- dati prilike za više diskusija i postavljanja pitanja
- jedan uspješan skup
ZAKLJUČCI ŠESTOG HRVATSKOG SUSRETA KVALITETNIH ŠKOLA LABIN KVAŠ'14 SNAGA NAŠIH ŠKOLA
1. Promicati Glasserovu kvalitetnu školu kao temelj vizije kontinuiranog unapređenja odgojno-obrazovne uspješnosti
2. Predstavljati ideje i metode rada u kvalitetnoj školi kroz neposredan rad sa učenicima, roditeljima i lokalnom zajednicom na razini unapređenja škole kao cjeline.
3. Senzibilizirati i tražiti puteve širenja ideja Glasserove kvalitetne škole kroz edukacije i treninge za nastavnike.Kvalitetna škola je škola bez prisile u kojoj se i učitelji i učenici, primjenjujući Teoriju izbora, osjećaju zadovoljnima. To je uvjet koji svakom učeniku osigurava kvalitetan rad i uspjeh u školovanju.
4. Snaga naših škola su LJUDI KOJI U NJIMA RADE. To su svi zaposleni, učenici, roditelji, tj. dobri odnosi među njima.
5. Kroz promicanje ideja kvalitetne škole raditi na energiji povezivanja zajedničkog osnaživanja i širenja optimizma kao temelj kvalitetnog rada u školi kroz doživljaj napredovanja i uspjeha.
Projekt kvalitetna škola u RH
„Naša je vizija stvoriti školu u kojoj su znatiželja, zabava i radost stanje duha, a temeljni ciljevi dobra međuljudska povezanost i obrazovni uspjeh za svakoga."
KVALITETNA ŠKOLA HRVATSKA cjelovit je sustav programa i aktivnosti u području odgoja i obrazovanja čiji je osnovni cilj
predstaviti, upoznati i potaknuti implementaciju ideja Teorije izbora, Suradničkog vođenja i Kvalitetne škole američkog autora Williama Glassera u hrvatski obrazovni sustav.
Nastala je kao program 1990. u Rijeci. Autorsko je djelo tima u sastavu: Jagoda Tonšić Krema (prof. psihologije), Anton Toni Štemberger (prof. defektolog) i Milivoj Vrabec (dipl. socijalni pedagog). S godinama je prerasla u cjeloviti edukacijski sustav koji je okupio niz vrsnih stručnjaka s područja obrazovanja, socijalne skrbi i zdravstva, te danas čini čvrsto povezanu programnu zajednicu čija su
TEMELJNA UVJERENJA:
- čovjek je slobodno, unutarnje motivirano biće koje neprekidno izabire svoja ponašanja i
odgovoran je za svoje izbore,
- kvaliteta duševnog zdravlja pojedinca neposredno ovisi o kvaliteti odnosa s drugim
ljudima i doživljaju bliskosti i povezanosti s njima,
- poučavanje i učenje kao oblici odnosa među ljudima trebaju biti protkani doživljajima
slobode, pripadanja, zabave i rezultirati uspjehom svakog pojedinca,
- organizacije odgoja i obrazovanja treba biti voditi tako da procesima suradnje povežu
ideje osobnog razvoja pojedinca s vizijom razvoja organizacije.
U tom kontekstu KVALITETNA ŠKOLA HRVATSKA definira svoju MISIJU:
"Naša je misija nadahnuto, inovativno i dosljedno
poučavati ideje teorije izbora koje objedinjavaju
kvalitetnu školu i suradničko vođenje na način
da one povežu pojedince i organizacije i potaknu
ih na unapređivanje kvalitete u osobnom i
profesionalnom životu."
Preuzimanje:
Kvalitetna škola u RH od 1990. - pdf
UNICEF KVALITETNA ŠKOLA (1997.-2000.) - pdf
UNICEF QUALITY SCHOOL information on the projekt - pdf
Gradsko vijeće mladig Grada Labina - pdf
Projekt Umjetničke škole M.B. Rašan Labin - pdf
Snaga dobrih odnosa, Jagoda Tonšić Krema - PDF
Osvrt na LABIN KVAŠ'14, Mirjana Dobrić i Irena Crvak - pdf
Poveznice:
Europska udruga za realitetnu terapiju - realitytherapy-europe.org
Udruga za realitetnu terapiju Republike Hrvatske - udruga-hurt.hr
SŠMB Naš put u kreiranju kvalitetne škole - ssmb.hr
Mrežne stranice projekta Labin-zdravi grad - labin-zdravi-grad.hr